Begin volgende week ontvangen uw werknemers een nieuwsbrief van ons. Lees alvast wat erin staat. Dan bent u op de hoogte en weet u over welke onderwerpen uw werknemers mogelijk vragen stellen.
Heeft u werknemers met een 0-urencontract, vakantiekrachten of oproepkrachten en hebben deze een periode niet gewerkt? Ook dan ontvangen we graag de gegevens. Voor deze werknemers geeft u dan 0 gewerkte uren door. Dat doet u met de uniforme pensioenaangifte (upa) via uw salarispakket.
Werkt u met zzp’ers? Check dan of u deze arbeidskrachten ook echt als zzp’er kunt beschouwen. Het kan zijn dat een zzp’er volgens de wet eigenlijk een werknemer in loondienst is. Er is dan sprake van schijnzelfstandigheid. De Belastingdienst gaat hier weer strenger op toezien. Als de zzp’er als werknemer wordt aangemerkt door de Belastingdienst, kan dit voor u als werkgever gevolgen hebben.
We organiseerden onlangs een webinar over de nieuwe regels voor pensioen. Uw werknemers kunnen dat webinar terugkijken wanneer ze maar willen. Wijs uw werknemers er dus zeker op, bijvoorbeeld met de kant-en-klare poster die u kunt ophangen op de werkvloer.
Onze dekkingsgraad is in het eerste kwartaal van 2025 gestegen. Dit geeft ons een solide basis om de onrustige start van het tweede kwartaal het hoofd te bieden. De dekkingsgraad geeft aan of we genoeg geld in kas hebben om alle pensioenen te betalen. Nu en in de toekomst.
Uw werknemers ontvangen twee keer per jaar een magazine van ons. Een van de vaste rubrieken is ‘Net begonnen’. Daarin vertellen mensen kort iets over hun nieuwe baan en het bedrijf. Heeft u een nieuwe werknemer met een mooi verhaal? En vindt u het leuk om uw bedrijf op deze manier in de schijnwerpers te zetten? Stuur een berichtje naar uw werkgeversconsulent.
Vragen over uw pensioenzaken? We helpen u graag. U bereikt ons elke werkdag tussen 08.00 en 17.00 uur. Bel 088 194 70 02, chat met ons of mail naar werkgever@pmepensioen.nl.