MISSIE EN VISIE

Missie en visie

PME is het pensioenfonds voor mensen in de metaal- en techindustrie.
Voor hen werken wij aan een waardevol pensioen.
Wij kennen onze deelnemers en werkgevers, en staan naast ze.
Wij helpen hen bij het maken van keuzes voor hun pensioen, een leven lang.
Onze visie is verwoord in ‘Toekomstmakers’.
De visie in samengevat in vier pijlers:
goed, persoonlijk, betaalbaar en duurzaam.
Goed pensioen

Een goed pensioen regel je het beste  met zoveel mogelijk mensen samen.  Zo deel je risico’s en profiteer je van  betere rendementen. Tegelijkertijd is  een pensioen iets heel persoonlijks.  Het gaat om jouw leven en hoe jij dat invulling geeft, nu en straks. Op dat snijvlak, van samen en persoonlijk, zorgt PME al zo’n 80 jaar voor de grootst mogelijke opbrengst, financieel en maatschappelijk.

Duurzaam pensioen

Een pensioen is meer waard in een duurzame wereld. Vanuit die overtuiging zijn we al heel vroeg met deelnemers en werkgevers het gesprek aangegaan om fossielvrij te worden en onze beleggings­portefeuille te verduurzamen. We investeren in hernieuwbare energie, in ontwikkeling van circulaire bouw en materialen, en in toegankelijke zorg. Zo levert jouw premie veel meer op dan alleen een goed pensioen.

Betaalbaar pensioen

De mensen die werken in onze sector kunnen rekenen op een goed inkomen als ze met pensioen gaan. Die zekerheid bieden we door gedegen en verstandig met hun premie om te gaan, en tegelijkertijd voorop te lopen in de veranderingen die onze samenleving doormaakt. Daarbij letten we uiteraard op de kosten. Uit iedere ingelegde euro halen we zo veel mogelijk pensioen. Waarbij we een deel van de premie weer investeren in de techwereld waarvan we onderdeel zijn.

Persoonlijk pensioen

We zijn doorlopend met werkgevers en deelnemers in gesprek. Zodat we begrijpen wat hen beweegt. Waar ze kansen zien en waar zorgen zitten. Zelf onderdeel zijn van hun wereld. En we bieden hen de dienstverlening die ze mogen verwachten. Met eenvoudige antwoorden, heldere adviezen en slimme tools die inzicht geven in het inkomen voor later. Want wie werkt in de sector die de toekomst maakt, moet ook z’n eigen toekomst kunnen maken.