Persoonlijk pensioen

Iedereen is anders. Daarom bieden we onze dienstverlening zoveel mogelijk op maat.
We helpen mensen bij het maken van de juiste keuzes. Door heldere taal te spreken en met persoonlijke service. Een leven lang.
We trekken dagelijks door het hele land om uitleg te geven en te helpen. Dat doen we op de werkvloer, in kantines en in volle theaterzalen. En als het nodig is, komen we aan de keukentafel zitten.

Wij helpen deelnemers, pensioengerechtigden en werkgevers zowel digitaal als persoonlijk. Door digitale middelen kunnen we onze deelnemers en werkgevers beter en sneller van informatie voorzien en kunnen ze ook zelf online hun pensioenzaken regelen. In de praktijk merken we dat onze deelnemers naast goede digitale middelen ook behoefte hebben aan persoonlijk contact over hun pensioen en een hoge waardering geven aan persoonlijk advies. Met name in situaties waar ze belangrijke en ingewikkelde keuzes moeten maken zoals bij een pensioenaanvraag of na een scheiding of overlijden van een partner.

Deelnemers en pensioengerechtigden

Onze afdeling klanteninformatie staat dagelijks voor (ex-)deelnemers en pensioen­gerechtigden klaar om vragen via de telefoon of per e-mail te beantwoorden. Daarnaast bieden wij voor deelnemers die meer willen weten over hun persoonlijk pensioen gratis gesprekken aan met onze pensioenconsulenten. Ten slotte komt onze digitale dienstverlening naar voren op de website (pmepensioen.nl) en kunnen (ex-) deel­nemers en pensioengerechtigden inloggen op MijnPME voor informatie op maat en een pensioenplanner.

Voorheen organiseerden wij jaarlijks verschillen­de bijeenkomsten voor gepensioneerden in theaters door het hele land. De coronapandemie gooide roet in het eten, vanaf maart 2020 zijn er geen theater­bijeenkomsten meer geweest. De (vervangende) webinars worden zeer goed bekeken en scoren een hoge waardering. Het bereik van een dergelijke uitzending is groter dan van een bijeenkomst in het theater. Toch wordt in 2023 opnieuw geprobeerd om ‘het land in te gaan’. In 2022 organiseerden wij twee webinars voor deelnemers en pensioengerechtigden. Deze zijn op onze website terug te kijken.

Werkgevers

Werkgevers bieden wij ook persoonlijke ondersteu­ning aan in de vorm van spreekuren en presentaties voor werknemers op locatie en hulp bij financiële fitheid van werknemers. In 2022 organiseerden wij 10 cursusdagen verspreid over het hele land voor met name HR-functionarissen bij aangesloten werkgevers.

Om onze dienstverlening verder te verbeteren en om de wensen van werkgevers te verzamelen zijn we in 2022 gestart met individuele gesprekken met onze werkgevers. Verschillende bestuursleden en mede­werkers van ons bestuursbureau gingen met tien­tallen werkgevers in gesprek. Ook in 2023 blijven we deze gesprekken voeren, om zo uit de eerste hand hun kijk op pensioen en onze dienstverlening te vernemen. Ons doel hierbij is om een beter beeld te krijgen van de (pensioen)wensen en uitdagingen bij de werkgevers om hier uiteindelijk zo goed mogelijk op in te kunnen spelen. Wij bezochten in 2022 ook enkele gedispenseerde werkgevers. Naast de jaarlijkse informatiesessie worden zij nu ook individueel bezocht om wederzijds het transitieproces richting het nieuwe pensioenstelsel af te stemmen.

Ook voor werkgevers organiseerden wij in 2022 een webinar.

Nieuwsbrieven en PME Magazine

PME bracht in 2022 13 digitale nieuwsbrieven voor deelnemers, gepensioneerden en werkgevers uit.

Er verschenen vier PME Magazines voor deelnemers en gepensioneerden.

Dit is een beknopte versie van het PME jaarverslag 2022. Download hier het gehele verslag.
Arrow-prev